Thursday, July 21, 2011

Ganti Puasa

Makin sikit puasa yang aku kene ganti ni, makin kuat godaan makanannye. Semalam sebelum keluar rumah Mak Ajis dah bagitau die nak masak kari burung puyuh...oh nooooooooo!!! aku tak makan burung puyuh tapi taklah sampai geli nak nengok gambar burung puyuh seperti yayang. hahaaha. aku terus

"ish tamau lah"
"sedap la..makan dulu"
"takpe takpe..mak goreng telur je untuk la"

waahahahaahah..best tak wayang aku? Skali petang smlm sebelum balik keje Mak Ajis call.

"Mak masak ikan masak cili untuk la"

weehuuu..berjaya. ko hengat die nak kasik anak die makan telur goreng je untuk berbuka. Kalau nak ikut, aku tak kesah pun. Ikan goreng pun takpe. Tapi disebabkan namenye adalah Mak Ajis..die buat jugakkk..wakakakka

Bile aku balik dah tentu penat .. panas..sume pon ade lah. Almaklumlah puasa.

Muka penat + Puasa + Suara kecik comel = dapat air tebu

wahahaaha..semalam kan pasar malam. So memang wajib aku mau air tebu. Pak ajis gigihla belikan untuk anaknya berbuka puasa ini. Sudahnya juadah buka puasa aku ...

ikan masak cili
telur masin
air tebu
kari burung puyuh
sambal belacan

kari burung puyuh tu aku amik kuah je. Sambal belacan aku tak makan sebab...aku ade tempoyak kacau. Suspek tiada dalam gambar sebab masih berada dalam peti ais. wakakaka.. Sudahnye semalam kekenyangan tahap kambing wehh...

Alhamdulillah.

0 comments: