Monday, February 21, 2011

Quiet Weekend

Last weekend was a very very senyap dan sunyi. Aktiviti hanyelah melepet di rumah. Whole weekend..Sile lah percaya ok. Tak keluar keluar rumah except for last night pegi makan steamboat dekat Taman Dagang. Itu pun sebab Pak Ajis nak makan steamboat. Weekend ini amat slow sebab mak ajis sakit tangan. So aku melepet jelah di rumah. Tolong die buat bunga dip die tu. Aku paling rajin adalah dip dengan kaler dan juge pe bende ntah nak menguatkan menatang tu. Nak buat gegelung die tu aku sangatlah malas weh..tak reti mak okkk..takde kesabaran aku wat gegelung itu..macam nak merampuih semedang

Sunday morning aku keluar breakfast kejap. Nemankan kawan aku breakfast. Tak lama pon dalam jap sepuluh lebih nak dekat 11 pagi tu aku dah sampai rumah. Sekali mak ajis kate die masak pon tak larat. Jadinyeeeeeeeeeeeee..jeng jeng jeng..akulah yang masak. ko hengat die nak kasik anak die ni masak susah susah. Takde maknenye. Mak aku ni tak boleh anaknye penat. Jadi masak goreng saje. Itu pun memule die nk suh aku blend je sume cabai dan bawang. Ahhh...kederat aku ade..kite tumbuk je sumesume itu.

Saspenshen gak aku sbb first time masak nasi goreng untuk ramai orang. Salu aku lepaskan tekak aku je. kalau aku masakkan lauk utk mak dan pak ajis sebelum ni aku rase senang je..sebab kalo lauk aku masak tu tak sedap..ade je ikan goreng atau lauk lain sebagai ganti..walaupun aku nengok sume licin je..

ini nasi goreng weh..kalo tak sedap..die nak makan ape..hadoih la..seb bek byk juge die makan..muahhahhah..dan selamat lagi orang tua tu kat umah tak keracunan makanan..wakakakka..cam haram mulut ko cik diella.

Emosi aku kurang stabil sekarang ni. Biaselah hujung bulan memang die akan buat perangai. Menyangkit dengan orang lain. Aku rase aku kene carik alternatif lain lah untuk menghiburkan hati aku ni. sungguhla kegatalan aku nak enroll dalam Celebrity Fitness balik nieh. Tapi memang akan pack la jadual aku nanti kann..hmmphh..tgk lah dipikirkan bagaimana nanti.

Dulu aku berenti gym sebab nak saving untuk tunang dan kawin. Tapi disebabkan plan ke laut dan aku mula berjimbaan balik, tu yang aku tak pegi gym balik tu. Tapi ini aku seperti ingin mengurangkan aktiviti jimbaan pule. Badan mak out of shape nokkk...Nak skipping aku malas sebab memang kecintaannya adalah menari kan.

Eh dahla kusut plak aku sekarang ni. Dengan macam macam. Ade yang muncul balik..ade yang hilang.. ade yang baru..ade yang mengade. Pening aku..

0 comments: