Monday, February 14, 2011

Ada Apa Dengan Isnin

ngoooooooooongggggggggggggggggg..nggggggggggggoooooooonnnnnnnnnngggg..ini bunyi aku baru habes vacuum blog aku ni..sawang bersepah sepah..eh tapi apsal bunyi vacuum aku begitu..eh vaccum aku..sukelah kan..hahaha

ada apa dengan hari ini..Dengar cerita today 14 February. so kite tau sana sini orang sibuk pasal Valentine's Day. Ade yang against it .. ade yang kate ok je. Orang kate tak elok celebrate sebab macam meraikan sape ntah yang mati..alah..bertentangan ngan ajaran agama lah kirenye. Ade pulak yang kata..itu adalah hari berkasih sayang.

Pada aku..suke hati korang lah nak celebrate ke tak. Logically, kalau korang kate sebab untuk hari berkasih sayang, maknenye korang tunjuk kasih sayang korang untuk sehari ni jelah ye? Hari lain takleh beli bunga? Tak boleh beli coklat dan hadiah bagai..

Oh aku lupa yang jejaka Malaysia terlalu menjaga ego. Tak macho kan membeli bunga, hadiah dan bersweet sweet dengan gf / tunang / wife..so they need Valentine's Day supaya dorang menggunakan alasan ini..Hahahaha..

Tapi aku rasalah..Valentine's Day adalah hari berkasih sayang untuk orang banyak duit terlebih because everything shoot up to double or even triple..Especially chocolates & flowers. Daripada korang kasik aku bunga, chocolate dan candle light dinner..Baik korang temankan aku shopping dengan duit korang yg spent for all those kind of things..Perempuan tak pernah cukup kasut dan baju..Betul tak?

Aku celebrate ke tak? Hmmmmphh..kalau celebrate boleh kenyang tak? Ok dah..nak siap pegi makan mekkonel kat KLCC..layan ibu mengandung yang mengidam sebab nengok eklan MCD..lagipun

"I tak celebrate Valentine"

0 comments: