Wednesday, August 11, 2010

Hari Pertama Bersahur dan Berpuasa

Semalam...pulang dengan LRT..malas nk suruh adik aku ambik setelah supir kensel..tit tot tit tot lah aku pulang ke rumah dan segera membasuh baju..*ah dem baju putih belom basuh*...makan petang dengan adik aku..lepas semayang Maghrib aku trus balik rumah mak. sampai umah mak komplen sane sini pasal kaki asik cramp bagai time semayang..kene semayang sampai 3 kali tu dah biase bagi aku..pantas mak ajis suh aku minum air garam...jawapan standard aku..

"eh..dah baik pulak rasenye..."

dasar ko memang kan diellaaa....sama ada malas nk buat air garam..atau aku rase bile sakit..secare otomatik ape yg mak aku suh buat itu adalah obat kan..ish..tadeklah sakit mane pown..hahahha...lepas mak dan pak ajis pegi semayang terawikh..Oppss kantoi aku tak pegi..aku pown melepet di bawah dengan makcik aku tengok tv bawah..

tadek la bercakap pown dengan die..just die uli2 badan aku..makcik aku tu idop dalam dunia dia sendiri..kondisi tak berape nak sehat kannnn...tp orang jual tanah die tetappppppp die tanye duit die mane..eh..ape korang ingat orang mentally challenge tak bijak ke..? bijak okkkk...aku duduk ngan die sampai jam 10 mlm..sebab lepas tu aku suruh die sahur and ajar die niat puasa..aku ckp je die nak dengar..mak apak aku tu kawan die bergaduh..aku ni je yang die dgr cakap..hahahahha..apsal ntah aku pown tatau..die sayang aku la tu kannn...

lepas tu aku bantai baring je..sbb perut aku banyak angin..penangan ais kofi siang tadi..demyuh mr kofi..sakit piyut haku nie haaaa....baring dan channel surfing..sampaila pasangan berchenta tu balik semayang terawikh..dah balik semayang aku ingat dorang nk lepak umah..upenye tidakkkkkkk..dorang gie sambung plak berchenta minom teh kat mamak mane ntah..

dorang balik aku dah tertidur..dikejutkan jam 12 untuk sahur..sahur meriah..taknak kalah..nasi putih..ikan masak cili..telur dadar dan sayur masak lemak..ofkos sayur tu aku tak makan..hahaha..lepas makan..berfb dan tidur...

hari ini..baru jam 10.15 aku dah ngantuk..cane? hahahhaahha..selamat bertahan kepada diri sendiri sehingga jam 4.30petang..ko rase pak ajis bising tak kalau aku suh die amik kat ofc..korang rase jalan jem tak pukul 4.30 petang nie..??

0 comments: