Wednesday, March 4, 2009

::Semalam Yang Hangat::

semalam aku tidak memandu ke opis..nek lrt sbb ade proposal review jam 4.45 petang..dan dah tentulah abih lepas kol 5 kan....jadi plan aku adalah..

pak ajis anto ke LRT - nek STAR (pandan jaya - masjid jamek) - nek Putra (masjid jamek - dang wangi) - sampai opis..

dan balik punye plan adalah seperti..

nek Putra (dang wangi - KL Sentral) - nek ERL (KL Sentral - Putrajaya) - masuk dlm cik adik kaler biru...

nak pegi ofc punye plan tue memang tadek masalah...tp aku kagum dengna keramaian orang naik lrt pepagi gie keje dan sekolah..memang ramai ok..mase dulu aku skolah tadeklah ramai gini..leh aa tetiap pagi tau orang nie naik kat mane...turun kat mane...contoh..mamat cine naik kat stesen Miharja dan turun kat Hang Tuah...Ko ingat tak shidot...Takpon Leman yg naik drpd stesen sebelum kite dan turun kat Plaza Rakyat sbb die skolah MBS..ingat takkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk.....

lepas tue bile balik..aku abeh review jam 6 petang...tot tot lah aku berjalan ke putra Dang wangi..bile turun aku nengok..mak eh..ramia orang beratur...sekali lepas 10-15 menet dorang wat announcement...

"tuan-tuan dan puan-puan, terdapat kesesakan di terowong hadapan. tren akan bergerak dengan sangat perlahan dan akan berhenti untuk masa yang lama di setiap stesen. tren akan kembali seperti biase sebentar sahaja lagi"

sesak..? perlahan? berhenti lame?

tis is not a good combination....pastu lepas 5 menet die ulang lagi...aku dah..


argghh..bukan bleh pakai mesia nie punye "akan pulih sebentar lagi"..
lagi 2 jam pown sebentar lagi juge...

aku tipon pakcik aku..aku cakap aku terpakse ler menapak ke Star Masjid Jamek..dan telah bertukar kepada..

Jalan Kaki daripada lrt Dang Wangi ke Masjid jamek - Nek Star (Masjid Jamek - Tasik Selatan) - nek ERL (Tasik SElatan - Putrajaya)

pancit okkkkkkkkkkkkkkkkkk....dahler aku pakai skirt...kasut tinggi summore...celakeeeeeeeeee....jauh okkkk....*time skolah dulu drpd skolah jalan ke weld atau petaling street tadek plak rase jauhkan...wawawaw....

kesudahan...aku sampai di putrajaya dengan kekurangan nafas...lotih acik...makan pown tak abih sbbnye gusi dan tonsil dah bengkak tahap maksima..bukak mulut tak leh besar..frust punye pasal..aku makan tak abeh..sampai umah trus demam...wakakakka

2 comments:

Anonymous said...

makcik,,,mesti la aku ingt mamat cina yg ensem sgt tu..rugi kn kite xngorat zaman dulu...wakakakak...btw, tertinggal dlm list..alang jugak naik lrt ape???wakakakaka

Dark @ng3L said...

wawawaw....alang femes sangat dowh..
malas aku nk sebt..
alang naik drpd ampang..

eh..cane aku tau...oppsss...