Friday, January 30, 2009

::Hari Aku Masak::

hari rabu lepas datang angin aku nak masak...ape yang trigger aku..? sebabnye..bile aku dah tadek keje kat opis..mulelah aku merayap rayap dalam tenet..skali nktgk resipi resipi kot kot ade gambo makanan leh ler aku menjamu mata..skali yang aku masuk tadek gambo...ade resipi jerk..

dan terjumpe ini...dan aku teruje..trus tipon mak aku..bincang itu ini...mak aku ckp die masak sayur..aku masak ikan tue..nasik dan kemas..sebab die letih nanti balik keje..baeklah...

tit tot tit tot di dapur..terhasillah ini...


::Bawal Hitam Sambal Kicap::

aku rase lebih kurang jerk ngan mak aku nye ikan masak cili..tp mak aku kate ade lain sket..alteration of da resipi hanyelah aku tambah gule...sbb pedas sangat kate mak aku...

tp bapak aku kate pedas lagi...die memang tak tahan pedas...tp sume kate sedap...tekak dorang kate sedap..tekak korang blom tentu kan..dah dah..gie masak nie..

0 comments: