Friday, December 23, 2011

Songlap

Last weekends aku dan kekasih hati si Alyn Ahmad telah bersama sama menonton Songlap. Actually Sunday memang hari kitorang bertogether gether..Dan lebih tepat adalah acara makan makan. Tapi memandangkan aku call die baru sudah makan..apa lagey tengok wayang la sebab die memang kalo citer melayu je memang carik aku sbb ongpreng die tak minat citer melayu. Can't blame an Indian guy for liking Malay Movies kannn...

so kami menonton citer Shaheizy Sam tu. On the way nak pick up Alyn bleh plak ade member dah kate citer tu tak best dan slow because he watched it because of the trailer. Tapi ade sorang lagi friendlist kat BBM plak letak 8 bintang for Songlap. So aku pon masuk la wayang dgn open mind sebab aku memang tak tau pon citer tu pasal ape.




Citer nie pasal 2 beradik Am (Sam) and Ad (Syafie). Dorang ni involved in sindikit jual bayi. Am dgn Ad ni macam tak ngam sangat la sebab Ad ni actually macam tak berape suke sgt involved in this thingy. Ad ade best fren name Razak but Razak ni awal awal dah mati sebab overdose. So in the middle of the story tetibe muncul plak Hawa (Sara Ali) kakak Razak  ni pregnantkan anak their own father. Hawa actually nak lari pegi Kuantan sebab nak carik kakak lagi sorang but then duit tercicir lalu terserempak dengan Mama yang handle this syndicate. Dengan secara tak sengaja Hawa pon terjebak. So when bile Ad tgk kakak Razak pon anak die bakal dijual ..die start rebel gile babi to da max. Start conflict dengan abg die..dgn bapak Hawa carik..dengan die asyik pegi rumah pelacuran..

Pendapat aku..citer ni best sebenarnye tapi terlalu slow yang membawa kepada "bolehlahhhhh". Sara Ali dalam movie ni mmg kurang dialog. Rasenye 10% je kot die bercakap. Yang lain semua ekspresi muke dengan mata die yang bulat tu. Budak ni kalau berlakon jadi hantu mesti bagus.As for Sam and Syafie memang bagus la diorang berlakon kan. Cerita ni more to kekeluargaan. Tak payah la korang expect banyak aksi ke ape. Disebabkan aku tak tengok trailer die so aku tak tau la ape orang yg tgk trailer tu expect.
So..pegilah tengok if korang suke Sam & Syafie tu. Name aku nak tengok lagi memang tidak la..sebab macam penat nak tengok citer ni habes.

0 comments: