Thursday, June 16, 2011

Perlu Romantik Ke?

Beberapa minggu lepas timeline dekat Twitter, news feed dekat Facebook dan status BBM penuh dengan keinginan gadis2 nak kan bf / husband seperti Seth Tan. something to do about bagi bunga kepada Nora Elena (Seth Tan dan Nora Elena adalah watak dalam siri petang petang jam 7 kat tv3 nun) aku tak tengok. aku ingatkan kenapa. Jadi weekend lepas aku bergayut dengan mama anak dara aku tu tanya pasal ni. Mama nye itu die hard fan citer nieh. Katenye Seth Tan kasik bunga penuh boot kat Nora Elena.

Aku terus oooo. Sebenarnye cerita cerita macam ni lah yang akan buat relationhip goyang sebabnye mana ada dalam realiti orang nak buat mcm tu weh. Ok fine maybe ada tapi mesti untuk menutupi kesalahan dorang sama ada yang kita tau atau tidak.

Ade lelaki shower perempuan with all gifts and flowers untuk menghilangkan rasa bersalah sebab dia ada perempuan lain.
Ada lelaki shower perempuan with all gifts and flowers sbb nak mintak maaf dengan pasangan dia sbb dah tergaduh/ termarah / terpukul

Tapi atas sebab" just because" tak dapat jack. Or aku yang tak cukup hot untuk mendapat lelaki jenis begini.

Yes kadang kadang romantik itu perlu tapi bergantung kepada definition seseorang. Tak perlu bunge penuh sebonet atau setinggi aku untuk jadi romantik.

Apak aku romantik ape..pade aku lah. Dulu mak ajis keje kat area Jamek. Being dalam family panas baran, pak ajis tamau naik kereta. Mak ajis kene naik LRT. Tapi adakah die naik lrt sorang..oh tidak..Pak ajis naik lrt sekali drpd stesen kat umah..berjalan seiring dengan mak ajis sampai depan ofis dan die pulang kembali ke rumah. Romantik kan?

Aku penah dapat seorang bf yang sangat gangster kampung dusun. Memang aku sangat mendegar kata dengan die nieh. Orangnya tak berduit tapi bile birthday aku die belikan Vitagen putih banyak banyak dekat 7 eleven. Orang tengok maybe biase..tapi pada aku romantik..

Maybe jugak aku yang tak pernah dapat bf romantik (mengikut definisi orang sekeliling). tapi apedehal..apak aku pun time birthday mak aku..aku & florist yang remindkan die..nak suh die ingat sendiri..haareeemmm..takpenahlah aku dapat bf yg surprise kan aku dengan candle light dinner..tetibe datang jumpe kasik bunga sejambak beso (eh ade sorang..tp sejambak kecik sebab aku cranky sepanjang minggu stress dengan tender. die tak tahan kene layan amukan ablasa aku). so aku memang tak biase dengan bebende romantik ni.

Pade aku romantik ni subjektif. bersyukur jelah dengan ape yang ada pada pasangan korang.

So pade aku..korang takyah la nak banding banding kan pasangan korang dengan lelaki lelaki yang berlakon drama tv tu..dorang ikot skrip belom tentu in real life dorang macam tu. Bak kate seorang ahli keluar "your dream guy only exist in your...................DREAM"

My kind of guy..errr rahsia..PM me for details..ewahhhh

3 comments:

shidot said...

beb!tersangat la setuju dgn entry kali ini!!!
sepanjang aku bkwn dgn pakcik pn..sekali jer dpt sejambak bunga tu pn sleepas seminggu gado..heheh n d best part bunga warna putih ok..hahha soo kelakar...

pastu ada satu insiden ni..aku pnah ckp la yg org lain mesti bg bear kt gf or what so ever..so aku ckp aku pn nk bear jgk utk bday...yea aku dpt gak tp 3bln selepas tu...hahhaha haru x?

kesimpulannya kita mmg xbleh paksa bf/suami/tunang jd romantik if diorg mmg sejak azali x romantik..tp kadang2 ada cara tersendiri diorg yg akan nmpk romantik..hargai apa yg kita ada dan jgn harapkan yg xtra vaganza..mmg xdpt jack! as long as bf/tunang/suami x buat hal..bersyukur je la...hehheeh

arkhaios said...

kalau timbunan bunga setinggi ko...xdela tinggi mana..lolol..

Dark @ng3L said...

dot...betulkan..
romantik sgt pown geli geleman juge kan..hahahaha

badd..
woiii...tingi lajugak..lebih 5 kaki okkkkkkkk..compare ngan shidot..eh..hahaha