Thursday, May 6, 2010

Dulu dan Sekarang

aku arini nak berciter pasal kerja dulu dan kerja sekarang..

kerja dulu
  • masuk jam 7 pagi..balik jam 5
  • keje 4 hari setengah seminggu
  • cuti 20 hari setahun..mc 10 hari setahun..claim rm3000 setahun
  • pagi pegi breakfast..lunch lebih sejam..
  • membuat keje sambil mengular
  • ramai makcik2 mengumpat
  • masuk pukul 7..jam 9-10pagi keje dh settle
  • melangut

kerja sekarang
  • masuk jam 8.30..balik jam 5.30
  • keje 5 hari seminggu
  • cuti 16 hari setahun..mc tadek had..tak berpade..claim aku tak sure sbb aku tak confirm lagi
  • pagi dah breakfast kat umah..lunch tapau mkn dlm ofc
  • kerjaan yang banyak..siap leh xsedar dh nk lunch time..
  • selit tulis blog sambil wat keje..*itu pasal tak abes taip lagi eventho start tulis blog kol 2.30pm td

kesimpulannye...walaupun keje aku banyak ha amat skang..tp aku suka..blaja bende baru..walaupun agak pening kalo dh baru 1st week ko kene internal audit..tapi sume experience wehhh...

baru 1st week ko dh kene gagau kire stok stationery..mmg kene tau sumelah..sbbnye orang lain taktau..gigihla jugak kene korek file..tanye sane sini..but they have been very helpful..

tp ofc lame tadek marina ku sayang..tadek adzahan yang sengal..tadek abg zul yg menyakat..dan juge tiade man yang annoying..aku rindu semua ituuu..demit..


now lagi setengah jam nk balik..haaaaaaaaa..hamek ko..dh dokek 2 jam wat satu entri..wakakkaka...dah dah..mungkin blk nie amik kete kat umah dan trus menuju ke cikenittomeiyanglebammukanya..ngahahhaha..

eh..blk kene nek lrt ye..hmppphhhhh...baeklahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....

p/s aku cair kalo orang tiom pale/dahi..demyuh

0 comments: