Wednesday, April 1, 2009

::Pyramid::

sebelum kami ke Kota Tinggi tue..haruslah jalan jalan carik adiah dulu kan..awawaw..mane nak carik adiah...? tetibe ari tue feeling mau ke Sunway Pyramid..aku nie ikot tukang bawak kete..kalo die rajen..jauhlah langkah..kalu die malas..dokek jo..tapi selalu kalu weken memang rajen la kan..awawawaw...

tengah jejalan dan leting leting....tetibe aku nampak cam ade pe bende ntah sempene cuti skolah kat concourse old wing pyramid tue..something like under water world ke pe bende ntah..ade gerai gerai jual barang barang mandi seperti swimming suit bagailah..dan haruslah aku nk tengok kan...sebabnye aku kan jiwe kekanak sket..

time kitorang turun tue...ade contest untuk kekanak mewarna..tp aku tengok yg lebihnye adalah mak mak yang tolong kalerkan idupan laut kat kad tue...wawawawaw

jadinye..hari deting kami menjadi hari hidupan laut sedonia...

::ikan shark kecik::

::aku tatau pakcik ie amik gambo ape::

::Aku tatau ape namenye::

yang gambo bawah nie sume bukan haiwan hidup ye..yang 2 gambo kat atas jerk gambo hidup..yang bawah nie patung semate...

::tetel yang chomey::

::ikan pari kan nie..??::

::nemo..........aku sukeeeee::

::shark...kengkadang aku leh garang cam gini::

::dan ini aku tak paham knape ikan nie kene tersepit::

sekian saje pembelajaran untuk hari ini..wakakakkakkakak

8 comments:

Radin Hairi said...

die bkn tersepit la, die adelah belut yang idup dicelah2 batu

Dark @ng3L said...

ooooooo...belut erk...
belut bukan ikan erk..?

belut tue ape??

Dark @ng3L said...

ooooooo...belut erk...
belut bukan ikan erk..?

belut tue ape??

arkhaios said...

Belut tuh, sejenis haiwan panjang-panjang, lonjong-lonjong..macam ular.

Suka lubang. Terbukti apabila dia menjadikan lubang sebagai tempat tinggal.

Keluar masuk lubang itu laju-laju secara mengejut apabila berburu.

Taksilap aku, namanya Moray Eel

Mrs. Alexis said...

Now I know jenis2 ikan... :)

Dark @ng3L said...

badd..
belut gie memburu erk..?? die bukan makan rumpai laut erk..?

miss n..
hikhikhikhikhik..chumel ler u nie

Radin Hairi said...

badd tadek di sini, die di europe. jd meh aku jawabkan, die mam ikan. klu mase sekolah rendah die panggil maging atau carnivore hohoho

Dark @ng3L said...

ooh...makan ikan upenye...

ingat kan vegetarian