Friday, May 2, 2008

::Pencurik Sial::

Cerite yang aku nk citer tue mmg kalo aku teringat..aku plak yang risau..On Friday tue..standard aa...dlm kol 10pm aku dh ngantuk..aku tido dulu..n dlm 11pm dorang nk gie dewan tgk set up..aku malas nk hekot sbb aku super duper ngantuk..arond 2am..dorang pown blk..dan of course aku kene bangunler kan sbb aku lom semayang isyak..pas semayang mane leh tido maaa...

sesi ngumpat, idai baju dan last minute plans for da wedding day pun berlaku..around 3am, aku n abg sedare kesayangan menonton citer "Psych"..serius layan weh..dalam kol 3.45pagi kitorang tido ler kan..kate esok dh nk bgn subuh..

aku rase aku br jerk terlelap..sekali aku dgr suare org..aku nampak kelibat abg sepupu aku berlari masuk bilik..aku cam mamai2 n blur cam terjage sket..tp lepas kaki aku kne pijak ngna mak lang aku..mmg aku bgnler kan..rupe-rupenye ade pencurik tgh kait henbeg makcik aku..n rupenye time die jerit tue..die tgh main tarik batang besi ngan pencurik tue..but after my cus went inside da room n tarik skali...batang besi tue patah n pencurik tue pun lari..

kitorang cam blur...my dad n my uncle..pusing keliling umah carik..of course ler tak jumpe kan..rupe-rupenye mak cik aku semayang kat bilik dpn..skali die bukak lampu bilik tgh tue without looking into da room..n bile die tutup plak lampu bilik dpn n pusing nk ke hall..

die nampak ade batang besi tgh bergerak n ujung besi tue ade henbeg die...tue yg die berlari masuk bilik n kepit besi tue kat tepi die n tarik dat besi..but da thing is..pencuri tue still tak lepas dat besi n still hoping to get dat henbeg..sial kan..seb baik kazen aku terjage n tolong auntie aku tue..geramnye...korang bayangkan..henbeg tue kat ujung bilik..n tingkap tue actually terbukak sikit jerk..

auntie aku ckp..mmg byk kes camtu..pencurik tue cam pandai carik umah yg ade occasion..especially weddings n kalo ade org balik oversea...demn...giler ker takleh carik keje bebetul drpd mencurik...

so...ppl...beware aight..

0 comments: