Monday, January 24, 2011

Khurafat

lame tak buat review movie kan..al-maklumlah kurang nengok movie skang ni..latest movie is Khurafat..


as usual aku ni kalau ade cerita melayu yang banyak sangat publisitinya akan pergi tengok sebab konsep aku mengutuk biar berasas..al-maklumlah kengkadang cerita melayu cam harem sket kan..kene plak kekasih lesbian rakan aku mengajak sebab boprengnye tak tengok citer hantu..hahahaha...

sebelum menonton wayang harus makan ikan bakar di petaling street dahulu..actually at dat point of time badan aku dah rasa tak sedap sebabnye mungkin terkejut kot..ahem..tapi takpelah sebab dah berjanji kan..ngehhehehe...

wayang start 10.20pm..sebelum tu sempat la berjalan jalan di pavillion dahulu walaupun pitihnye sungguh la sedih..terserempak ngan rakan Alyn..die sempat memberi clue bile antu tu nak keluar..hahahahha...jadinye aku tengok citer tu takdelah takot sangat sebab dah standby tutup mata bile aku agak hantu tu nak keluar..

ok about the movie..

its about Johan (Syamsul) berkahwin dengan Aishah (Liyana Jasmay)..Ade lah scene Johan ni gie dengar ceramah kat Masjid. After the ceramah si Johan ni mengikut plak ustaz pegi rumah salah sorang penduduk kampung sbb macam kene rasuk or something..rupenye pakcik tu penah melakukan perbuatan khurafat..

Apo bondo khurafat tu..?




So pakcik ni adelah mintak tolong setan lah kirenye..aku tak ingat sangat..bleh..mak short term memory loss la yang..

so lepas balik rumah..si johan & Aishah ni adelah mengalami kejadian pelik..tetibe makhluk muncul lah..tetibe gambar kahwin jatuh la..Dengan si Johan ade ex gf yang sungguh la saiko yang bernama Anna (Sabrina Ali)..ok sumpah saiko..datang rumah ex bf yang dah kawen memalam buta..dengan watak mariani sebagai tambahan pown seperti aneh2 juga..tapi aku memang tak suspek si Mariani ni..

at first aku ingatkan ade bende yang ngikut si Johan ni balik lepas die gie umah pakcik yang sekampung dengan die tu..sekaliiiiii..rupenye salah die lah..

kesimpulannye..tak baik buat orang..Ape gune kau bomohkan orang untuk dapatkan orang tu...kalau tuhan tu dah kata dia bukan jodoh ko..ko bikin apa pun..die tetap bukan jodoh ko..dan kalau ko benci macammana pown seseorang..kalau Allah tu dah tulis itu jodoh ko..memang akan lah weh..

Macam Yayang aku..eh ini dah masuk cerita lain..

anyway..rating aku kasik 4/5..sebab bleh tahan terkejutnye..dan ending aku tak sangka..orang memang ade heart attack memang tak dapat menonton cerita ini..ngehhehe..korang dah tengok ke belom?

3 comments:

Teh said...

ko nak ngumpat sapa ni yayang?????

Dark @ng3L said...

yang..ai nak ngumpat yu lame verchenta ngan orang len..kawen ngan orang len..

kalo dh tetulih yu berkawen dgn org yg leklek kool tangkap gambar kawen cam gambar klas...verchenta lelame ngan orang suke kasik mental torture pown tak gune jugak yang..

oppsssssssss.....

Teh said...

oklah. i memang kalah la kalau bab nie...

ahahaha...