Thursday, December 2, 2010

Ngangkung

Lame tak buat review movie kan..? Al-kisahnya kawan aku ni daripada Khamis lepas time opening citer Ngangkung dah ajak tengok. Tapi last Thursday ujan lebat..aku dah basah gile..al-malasla nak tengok wayang..Friday memang kitorang ade agenda lain..saturday plak aku takde kt KL..Sunday aku baru sampai KL..Sudahnye..semalam baru tengok citer ni..

Aku memule memang tak tahu menahu langsung pasal citer ni. Orang dah ajak..aku ok je..teman kengkawan..tapi ramai kate best..


maksud mengangkung adalah memuja nombor ekor dengan menggunakan barang antik sambil mencangkung..ini adalah simplified version daripada sini.

citer ni pasal 3 sahabat (sam, azad & angah). memule azad n angah je yang kaki ngangkung..tapi sam terikut sama sebab salu kene bebel ngan bini die sebab duit tak cukup..makanan takde..biaselah pompuan punye bebelan kan..memule sam kate nak mengikot je..tapi die plak yg over sampai duit gaji sume habis..then die terjumpe bomoh drpd kelantan yang kononnye hanye yang terpilih je dapat bertemu bomoh tu..lepas jumpe bomoh tu Sam terus menang nombor..

Standard citer melayu ujungnye adalahhhhhhhhhhhhhhhhhh

Jangan main nombor..nanti banyak bala sampai..tapi dalam citer ni takdelah banyak bala pown..kire cam sorang satu dapat bala lah...kalau die nak tunjuk banyak sangat bala..kol bape citer ni nak abeh kan..

Simple story line..tapi pade aku klakar la kan even though tadi aku bace kat Beautiful Nara on entri pasal citer Ngangkung ni ..ramai yang komen kate Jangan Pandang Belakang Congkak & Adnan Sempit lagi best. JPBC aku tak tgk..so takleh nak compare..Tapi kalau dengan Adnan Sempit..memangla Adnan Sempit tu klakar..tp ntahla..

Aku rase macam ngangkung ni klakar sebab muke Sam dalam citer ni manjang serius..so bile dialog die cam klakar..die jd cam..celake sial ko leh wat lawak ngan muke gitu kan..ish korang gi tgk jelah citer tu ek..memang pade aku klakar

0 comments: