Monday, October 11, 2010

Magika

ok fine..finally..

Menonton di GSC Leisure Mall..Jam 12.15 tengahari..seorang diri..kenape Leisure Mall? sbb sorang sorang..dan actually aku memang sengaja tengok awl dan dekat sebabnye aku ingat ade orang akan bangun lambat so tadeklah kono bising sebab nengok wayang sengsorang sbbnye aku bajet by the time die bangun aku dah selamat sampai umah..lagipun biasenye die message je..kalo on the way blk mah pon..leh je ckp kat umah kan...

skali..hampagas...die bgn awl...talipon lagi....well...dats a different story..meh story pasal Magika




Rating: 4/5

Tinggi ek rating aku kasik..sebab cerita die lain drpd yang lain..n byk hikayat kat dalam tu...its about Fimie ni die macam degil n memberontak..gaduh wit his sis (Diana Danielle)..pastu merajuk lari dlm utan blakang umah nenek die...bapak (Jalaluddin Hassan) suh g carik..

Fimie jumpe satu perigi n tertomos dalam perigi nieh..lalu masuk dalam dunia bunian..pastu kene culik with Nenek Kebayan (Ziana Zain). Kakak die nie pun jumpe perigi n turun nak selamatkan adik die pon termasuk gak dalam dunia tu..So bermula lah kisah pengembaraan kakak die nie ngan Badang (Mawi) untuk menyelamatkan Adik die...

Antara watak hikayat yang ada:

Pak Pandir & Mak Andih = Aznil & Raja Azura
Lembing Awang Pulang Ke Dayang = Norman Hakim
Mahsuri = Vanidah Imran
Bawang Putih & Bawang Merah = Sharifah Aleya & Sharifah Amani
Orang Minyak = Nabil
Hang Tuah dan Rakan-rakan = Apek & Senario (kot)

aku paling sookaa..Apek la kan..

"buat malu je hero takot anjing"

chomel ok...the three brothers jadik pokok yang Fimie nak kencing..ngahngahngah...only muke yusry je yang nampak yusry kat pokok tu..yang lagi 2..tak nampak sama ponn..ngahngahngah...

nasib baik aku tengok sorang sebab aku tak rasa pon cerita yang orang tu akan suka tengok..hahahahha..pade aku...chomel la citer die..tapi aku tak suka Diana Danielle..plastik..tak natural..Fimie aku memang suke..

so korang nak tengok citer melayu yang lain drpd biase...gie lah tengok citer nie..cepattttttttttttttttttttttttttt!!!!!!!

0 comments: