Tuesday, June 8, 2010

macam-macam ragam

dalam dunia ada berbagai ragam manusia. kadang-kadang aku sendiri pun pening nak melayan dengan orang sekeliling aku ni. kita kupas sikit sikit mau?

ada yang jenis berlagak tak tentu hala. tapi bila nk mintak tolong..wah muke kau manis macam mandi..tidur..makan dan minum air gula. tapi bila terpaksa angkat satu call..bising dan kecoh..

ada pula yang seperti mau makan gaji buta..designation adalah driver cum despatch..tp takmau dianggap driver..tapi bila ingin dinaikkan sebagai kerani biasa..takmau pula...ape ko nak nie sebenarnye..alasan manjang moto rosak..orang kiri kanan depan belakang semua meninggal..

tapi yang paling annoying adalah manusia yang tak grow up. aduh mak..letih la aku. nak semua tanpa usaha..inginkan semuanya datang bergolek depan mata. apa orang lain ada dia mau. orang shopping..bercuti..dia mau tanpa usaha duit sendiri..mau hidup penuh kasih sayang..tp takmau ada cabaran dalam perhubungan. jadinya..sauk lelaki sana sini..satu untuk shopping dan bekalan wang ringgit. satu untuk hubungan penuh kasih sayang. yang lain-lain untuk acara makan dan bersuka ria.

aku pun bukan manusia sempurna tapi aku belajar untuk menerima kekurangan orang lain tanpa mereka sendiri sedar. tapi kalau tak sedar sedar..mau juga kene maki dalam sepatah dua kata kannn...

dh dh nk pegi makan nasi ayam..selamat menjamu makan tengahari ya..

p/s klakar pulak nulih blog dalam bahase skema nieh

0 comments: