Friday, June 4, 2010

Lagenda Budak Setan


review review..


ok semalam aku dah nengok movie ini..gigih ni booking untuk tgk hari 1st die kuar..sbb aku ingat lagi kegilaan aku terhadap novel ini..tp i didn't blog it before da movie kuar..sbbnye adalah malas..wat i like about the LBS adalah agungnya cinta Kasyah terhadap Ayu..sampai sekarang aku terpikir adakah wujud cinta yang sedemikian..


ok about the movie..


aku kasi 3.5/5..sebabnya ayat adalah skema..ish nk kasik spoiler ke tak aaa...oklah in point forms..but rase nye tadek spoiler..


1. Farid Kamil & Lisa Surihani sangat kena dengan watak Kasyah n Ayu

2. OST die sangat meruntun rasa

3. OST die byk sangat membantu menerbitkan rasa sayu dan sedih sepanjang aku dalam panggung

4. Fazura sangat best sebagai Kat

5. 1st time aku tak meluat dengan Raja Farah bile die berlakon

6. Kawan-kawan Kasyah time kolej adalah sangat kayu


tp bagi orang yg teman aku kate pule..die bosan sebab ayat skema..n drpd satu babak ke satu babak yg lain tu sangat cepat..so macam tak feel..


maca maku..aku paham dan feel sbbnye aku dh bace novel nye kan..yelah cane nk sumbat sume dalam masa sejam 30 menet..macam babak Kasyah menjadi setan hanyelah satu scene..pastu baik dah..


bab Azmi muncul balik pown kejap..tuptup dah kawen dah Azmi dan Ayu..


dannnnnnnnnn..aku tak puas nangis sebabnye orang sebelah asik la ngaco aku..tak feel weh nk nangis..dan sambil aku menaip ni aku pasang OST LBS..trus cam sebak wehh...


"Aku tak pernah berhenti mencintai Ayu"


but da movie menerbangkan aku ke zaman sekolah menengah..bile kapel je nk beli cincin pakai same2..lame dh tak buat perangai gitu..tuka tuka name dalam hp..eh yang tu baru je buat on previous relationship..tp not wit tis one..serious rindu zaman dulu...


so..back to da movie again..


if korang datang without any expectations..just with a simple mind to see how da novel turn into a movie..insya allah..you will not be dissapointed..its just here n there jerk sesikit..sbb aku rase expression Farid Kamil & Lisa Surihani dah cukup wat aku tersentuh..*tatau la kalo sbb aku memang chenta ngan dorang..


dh dh..gi tengok ini movie

6 comments:

Azenira said...

Yu sudah layan ini muvi ka????ai belum tau bila mau tgk ini muvi sbb ai mmg da lama talak tgk wayang...tp pelasaan ai cakap mesti layan ini celita...so how???takkan ai mau bawak itu budak kecik..

Dark @ng3L said...

aze...
sudah la semalam...yu mau tengok ini celita..lu kasik itu budak sama saya la kejap...

saya sula ala assistant maa boleh tgk sama itu budak..tuka pampers dengan kasik makan dan susu..ai boleh buat la..

yu tinggal saja sama ai..depan yu mmg la ai tak reti..muahahah...

kisahremaja said...

yess.... lagu bila cinta memang amat membantu dalam filem nie...

Dark @ng3L said...

kisah remaja...
kann..lagu tu mmg best lah..ni pown tak benti mengulang lagu tu dr start masuk keje agi

shidot said...

aku blom tgk lg..tp kena tgk dgn sekufu br feel..pakcik tu mana bc novel nih wey...plg best xmau tgk movie melayu..xsedar hr2 mkn budu..muahahhaha

nk tgk dgn nana la =)

Dark @ng3L said...

dot..
mmg kene tgk ngan nana lah aku rase..sbbnye kang jadik cam aku..tak puas nangis weh..hahha

tp jgn high expectation aa weh..tp sedih la..

mau cinta sejati begini