Wednesday, May 26, 2010

Kenapa perlunya rahsia

actually aku tetibe teringin nak buat entri pasal rahsia nie setelah seorang rakan meletakkan status fb "dalam idup jgn terlalu bnyk beraksia k"

pendapat aku tentang rahsia seseorang..ade beberapa sebab kenapa orang tu berahsia..

perahsia belum bersedia untuk berkongsi
sesetengah orang..die mmg tak suke share. die rase macam orang lain tak leh bantu pown kalo die share rahsia tu. or die tak suke orang buat assumption bile tau rahsia die..if just certain people yang tau n ade certain ppl yang tak tau..maybe maksudnye die tak accept lagi orang tu dlm idop die..tak kire lah as a fren or as pape jerlah...

rahsia yang amat besar
ade juga orang berahsia sebab rahsia die nie leh mengubah pandangan orang terhadap die..contohnye macam die penah bunuh orang ke..penah terlanggar orang sampai mati ke..sbb manusia nie terlalu cepat menghukum

takut kehilangan
perahsia mungkin mempunyai rahsia yang boleh jeopardizekan kehidupan die..maybe before rahsia dia orang tau..die ade kehidupan yang die nak..die dapat ape yang die nak..if there's a probability yang semua itu akan ditarik jika orang tau rahsia die..dah tentu tentu orang tersebut akan simpan rahsianya baik baik..

ade juga yang berahsia atas sebab sebab negatif..contoh in relationship..pasangan kedekut sangat ngan hp..kedekut bermaksud tak kasik langsung kite pegang..samada dia terlalu menjaga privasinye..or mmg die ade bende nk sorok..

as for me..personally..aku tak kesah kalo orang nak berahsia dengan aku..even partner aku sendiri..maybe kalau kite tau..kite yang sakit..or senang kite pikir cani jelah..tuhan tu belom nk tunjuk ape rahsia die..

sbb bende penah jadik kat aku...kalo kite terlalu mencarik ape rahsia nye...kite tau ke tak yang sebenarnye yang kite dah bersedia untuk mengetahui rahsia tersebut..jangan carik..biar tuhan yang tunjuk..Insya Allah bile Allah memang nak tunjuk kat kita..kita sebenarnye dah bersedia dari segi mental dan fizikal untuk menerime apa saja..

sebagai contoh..bf meninggalkan kite dlm masa 3 jam..bf mmg ade orang lain..

and when orang dh kasik priviledge untuk tgk hp or masukkan kite dalam idop die..jgn terlalu obses..tgk sekadar tgk...dan pantau dr jauh..biarlah die nk msg orang lain mengatakan tetibe die teringat or rindu kat kt orang tu jam 2 pagi minggu lepas..ehh...oppsss..hahahha...gua tadek hal beb..blom jadi yang sah kottt kan..

sayang memang sayang...tp jgn obses ye adik adik..

sbb kalo ko nk jeles2..ko pasti ko tadek rindu kat orang lain..? ko pasti ko tadek teringat kat org lain..? ko pasti ko tadek terflirt ngan orang lain..?

dan kepada perahsia...jgn terlalu nk berahsia jika untuk kepentingan diri sendiri..makan diri nnt ye kawan-kawan...

aku perahsia ke? mmg tak la kan...wat you see is what you get..aku sayang..mmg aku sayang..aku benci mmg aku benci..kalo aku sayang..buat ape pown tak kesah..kalo aku dah benci..ko tanye khabar pown rase cam "hish annoying nye ko nie"..

hahahahha..ye aku memang kejam kengkadang..

ok..terlari topik sudah...

dulu aku memang obses dgn rahsia2 pasangan ni..sbb pade aku..aku perlu tau semua..kate in a relationship kannnnnn..tp semenjak 2 3 menjak dah besar ni..takmo gak tu ckp tua..hahahaha..aku seperti tak kesah kalau pasangan berahsia..adakah aku menadah diri untuk ditipu? tak semestinya..kadang2 die ade sebab..kadang2 belom masenye lagi utk kite tau..so use my trust wisely..if misuse tanggungla sendiri kannnnnnnnn...

so kepade di luar sane..sile jangan obses dengan rahsia ye..kalo die nk tipu..takyah berahsia pown die tipu jugak wehhhhhhhhhhhhhhhhhh...

2 comments:

Sunshine said...

The less u know the better it is. The more u know but then sakit hati, lepas tu mulalah ada drama swasta (kalah drama Dato' Yusof) susah jugak kan...

but then again.. kalau perahsia sangat tu maknanya something "whong" somewhere

Dark @ng3L said...

miss sunshine..
yes..u r so true...u can read my mind kaaa...??

da drama tu yang takleh handle tu kan...hahahhaha