Thursday, March 26, 2009

Terpilih




mereka menang...ape kate anda...?

orang dalam umah aku tak kate banyak..apak aku tak berkate...die nyanyi lagu UMNO..

mak aku banyak sket..Sharizat menang..elok la tue..Rafidah lame dah..dah cam pelakon Hong Kong yang dah tua tu dah...kasik can orang lain wat pembaharuan

Khairy menang..mak aku kate..elok juge orang muda yang menang..sebabnye tengok yang muda handle mcm mane..

kesimpulan mak aku..setiap yang terjadi dengan izin Allah..Allah mengizinkan mereka ini menang..ade sebab dan musababnye..

aku kate..tak kesah la sape yang menang..janji Melayu..tp aku tak tau lah weh..aku memang suke Shahrizat..sebab Shahrizat tue pade aku friendly..sebab aku penah jadi PA kakak nie..kakak nie penanh handle event Shahrizat or something like dat..so die tegur lah Shahrizat n aku pown ade kat situ..dan walaupun nampak pade air muke Shahrizat die mampos tak ingat kakak nie..die stop dan berbual jugak la kan..

tapi aku aneh..

aneh apabila..

pade korang kerajaan tue tadek yang baeklah..tp nk mintak keje kerajaan sebab secure..

pade korang ape jerk kerajaan salah..apsal ko tak masuk politik dan bertanding..supaye ko leh perbetulkan ape yang salah..?

pade korang..kerajaan sume bodoh..sape suh korang tak belajar pepandai dan memerintah negara..

ape yang korang ade..Nan ado kannnnnnnnnnnnn...komplen manjang..

aku? tak komplen..sebab aku tak undi pown..dan aku tau betape susahnye memerintah..sume decision kene tengok sume aspek dan of cos ade yg puas ati dan ade yang tak puas ati..kerajaan pown ade yang bagus dan ade yang tak bagusnye..

lagipun aku malas nk belajar tetinggi untuk memerintah sebab aku pemalas..baik aku betulkan diri aku sendiri daripada sibuk nak betulkan ape orang lain buat..byk lagi bende aku nk menaip nie...

3 comments:

Anonymous said...

aku sms kt org kuat UMNO ttg kemenangan KJ..nie msg dier:
"UMNO tidak komited utk berubah. peluang yg ada terus disia2kan. akan membakar kemarahan dan kebencian rakyat. sbg ahli UMNO, saya dukacita"

camer tu?

Dark @ng3L said...

dot..
pade aku...kalo kasik kat orang lain...lain juga masalahnye....

aku tidak mengatekan UMNO 100% betul..dan bagus...ade pros n cons...tp kalo di tangan Melayu at least Melayu masih ade peluang...Jangan jadi seperti Singapore

aku pown tak undi...jadi aku tak bising..aku hanye bingit dengan orang yg memekak tepi telinge aku pasal gomen tp nk keje gomen...kalo keje gomen tp anti gomen..parti lain kah yang bayar gaji...? oppss...

Anonymous said...

hahah..aku suker...sbb pelik..suka kritik tp undi org yg dikritik..bongok kn..aku pon xkesah umno ke pas ke pkr ke..janji idup aman damai n selamat...as long as ko n aku x kena kaco ble g dating..muahhaha