Saturday, October 4, 2008

::Raya Pertama::

aarrrggghhh..malasnye aku nak hapdet pasal raye...tapi kalo tak hapdet pasal raye..takleh hapdet pasal len kan..wawawaw...

raye pertama..pas subuh aku bantai tido agi....sampai lah pak ajis bekpes..sbb die nk gie semayang raye kan...mase tue aku dah sibuk ngemas dapur yg seperti tongkang pecah sbb malam sebelumnye orang surau datang bertakbir..

sedang aku berkelentung kelentang di dapur sambil mak aku gosok baju die..aku dengo dh sore pak ajis tue suh ikatkan sampin die...aku ler tue sape ker lagi..kang mak aku ikat tak pasal terbetal air semayang kang..mau kene bising khutbah di pagi raye ngan bapak aku kang..

abih urusan ikat sampin aku kembali ke sinki..dating dengan pinggan mangkuk..selesai pinggan mangkuk..aku mandi...

::Baju aku pada hari raya::

::On Da Way To Damansara::

pas salam sume akan upacara memberi duit raya kat parents aku..kitorang ke damansara..umah mummy aku..upacara dengan opah aku pule..ramai jugakler sedare mara aku yang ade..from penang..from seremban..from ipoh..yg len len masih on da way..

::Sesi Memecahkan Gegendang Tinge Dengan Gosipan::

adelah dlm kol 2 kitorang gerak from damansara...alah kitorang tak kuar bilik pown sbb mummy aku wat open house untuk kengkawan die..so kitorang berkampung ler dlm bilik opah aku...wawawawaw...

pas balik kitorang ape lagi...al-titon aaa...tp mak aku sempat ler masak ini...

::Nasi Beriyani::Kari Ayam::

dan aku sempat menghidangkan ini..oh ye..aku kalo masak kek mmg huduh..sebab nye terlalu moist...penuh coklat..tambah lagi cadbury..sape yg tak suke coklat jgn gatal nk makan..komplen manis mmg mintak kene pelempang..


then sampai pule makcik aku daripade banting satu family..rezeki makan nasik beriyani..tp aku tak lame pown lepak sbb aku kembali ke rumah mummy sbb ade kawan aku plak nk beraye umah kakak aku tue nk berteman...tp sempat ler gaks aku sebat nasi beriyani nie 2 kali tambah...wawawawaw..

aku malas nk bergambaran dengan rakanku itu..tapi sangat rajin nak bergambaran ngan adik sedare aku yg sampai drpd penang kol pat petang hari itu..wawawawaw..muke sudah melekit time itu...


*blogger cam haram...kene upload gambo satu2

0 comments: