Tuesday, September 23, 2008

::When I Let Head Do All The Talking::

asyik menulis tentang bende mengarut and my everday life..nie aku nak menaip tentang ape dalam kepale aku nie..

manusia ade pelbagai jenis dan ragam. ade yang tidak tahu bersyukur dengan apa yang telah diberi. tidak berfikir bagaimana jika Tuhan menarik kembali semula nikmat dan kekayaaan yang ada.

ada pula yang meminta sesuatu bukan keinginan. meminta sesuatu itu kerana amarah..apabila dimakbulkan tuhan baru ingin menyesal..? jadi berhati-hatilah jika berdoa dan meminta

pernah juga ditemui dengan insan yang cakapnya hanya ingin meninggi diri..dialah yang hebat..melebihi yang lain..itu kujadikan sebagai jenaka harian

yang sering melukai..golongan ini terlalu besar jumlah di dalam hidup ini..datang dan pergi sesuka hati..bagaimana jika mereka yang dilukai..apakah yang mereka rasai

kesimpulannya..?
selalu bersyukur..fikir dahulu sebelum berdoa..jangan takbur dan elakkan daripada melukai

I'm just a normal person...aku pernah melukai kerna ketidaksesuaian..aku pernah membenci dan mengatakan tidak sehingga Tuhan memberi pengajaran dengan membuatkan ku menyayangi yang dibenci..aku pernah menjadikan "it's everything about me"..aku pernah menjadi orang yang sangat lost dengan duniaku sendiri..

but now..im improving myself..terime kasih dengan time off dengan insan bergelar lelaki sedikit masa dahulu..membuatkan aku belajar berfikir..but i'm still learning..masih belajar untuk mengawal amarah..masih gigih mempelajari erti kesabaran...moga dengan berkat doaku setiap hari..moga dimakbulkan Tuhan.

harap ada yang sudi memahami..aku bukan lagi insan yang ingin bergelak tawa di gerai gerai makan hingga awal pagi..jikalau boleh aku tidak mahu lagi kelihatan di Jalan Doraisamy..Jalan Ampang dan Jalan P. Ramlee..

maaf jika ada yang berkecil aku menolak permintaan..menghindari mempunyai rakan baru..aku fikir..rakan2 yang ada disekililingku sudah cukup..jangan ditambah lagi..kepada kisah lalu..jangan dicari lagi..

kepada rakan-rakan..maaf jika aku tiada disisi untuk acara penting..maaf jika kata-kata terlalu melukai..maaf jika pemikiran tidak pada tahap yang sama..maaf jua ku pohon di atas gurauan dan kata-kata yang melampau..

my harsh words and inappropriate jokes to any of you shows that i'm comfortable with you and it means dat i consider you in my close friend..friend that i will help if you are having any difficulties..even when you are stubborn enuff not to listen..not to talk to me..friends that i will help even with your sarcastic words & jokes..you guys are my reason for me to decline any new frens..aku tidak mahu kekurangan kawan yang ku ada sekarang...

i'm stil learning..a lot of things i need to improve..to be a better person..and to keep in my not to turn back to who i used to be & not to be da person as mentioned above..

and i'm sorry if i dun accept certain people in my life..you've said harsh word..even not directly to me...but it's about me..in da 1st place..we are not even friends..you are just somebody i know..so i dun think its da time yet for you to be included in my circle of frens...

Allah tidak akan membantu jika kita sendiri tidak mahu membantu diri kita sendiri dari terus jatuh..

Pick me up when I'm down..smack my head hard when i'm too lost in finding myself..guide me to be a better person in future

Selamat Malam