Wednesday, August 13, 2008

::Wedding::

ha...hapdet yg dh lame..ekceli khamis lepas aku ke balik pulau bersame rakan bername belekis dan hazwan...balkis selaku mak andam pade hari akad, hazwan sebagai tokang hamek gambo n aku sebagai pengapit..

perjalanan bermule jam hampir pukul nam..kami mendapat bos bos yang byk memberi kerjaan pada hari kami ingin pulang awal..ah dem..wawawaw...tensi aku..dgn cuaca yang hujan lebat sepanjang hari...aku redah ke rumah..mencarik spek mate..ah dem..tak jumpe..pergi pule mengisi minyak..dan br ler mengambil hazwan..wawawwawaaw

aku tak ingat jam brapa masuk highway..tp aku pasti lepas pukul 8mlm kuar from R&R rawang..perjalanan yg penuh byk ckp...berenti di ipoh untuk mengangkut ayie selaku bekas budak prektikel dan kekaseh gelapku dahulu...wawawawaw....perjalanan bertambah bising dgn suare ayie dan sesi menyakat ayie n balkis..manjang kene marah budak 2 org tue ngan aku...bising ookk...

sampai umah mawar dlm jam 1.30 pagi..segera menalipon org..sesi gayut..ah dem..aku tido tak lena sbb tempat br..esoknye sibuk bersiap untuk sesi akad nikah..ya rabbi tok kadi yg kejam..antara soklan

mengucap dan maksudnya
istigfar dan maksudnya
al-fatihah
jenis2 mati syahid
sebab wanita mandi wajib
sebab bersame lelaki dan perempuan mandi wajib
hari tersebut berape haribulan dalam bulan islam
bulan ini bulan ape dalam islam..(die tanye sampai selepas bulan syawal)

byk kay soklannye..seb bek pengantin laki dulu sekolah arab..wawawaw...agak cemerlang ler juge yek..walaupun ade saat terkucil yang tok kadi suh gie amik kursus len n takleh kawen..bangang kan ko wat lawak begitu...dan selamat lah nikah dengan 2 kali lafaz..

selepas itu hanyelah sesi mkn2..gelak2..anto ayie ke stesen bas..berinai dan aku tido cam org giler..

ahad..aku didatangi penyakit perempuan pule..ah dem...majlis berjln lancar sabtu itu but pengantin lambat sampai dan menyebabkan kene bersanding jam 3.45 petang sbb ade kereta pihak belah lelaki yang rosak di jambatan pulau pinang..wawawawaw..aku malas nk post gegambar byk2..tgk jerk kat FB aku..ini jerk yg aku rajin nk wat..


prasaan aku berjimba dgn rakan2..seronok tp sewel...

::Awek Orang Yang Berjimba Solo::

0 comments: