Friday, June 6, 2008

::What A Day::

ari nie permulaan sungguh kurang bagus. aku anta kete servis sbb dh due..actually boleh jerk anta esok..but I sense something wrong with the..sbb bile aku bawak kete..stering ke kiri yg sgt hebat..n bile aku tarik ke kanan supaye kereta boleh bergerak dengan lurus..die berbunyik..ish..saspen aku..

hari sebelumnya aku tanye staf bapak aku..die kate takde ape...bile mlm aku jumpe encik ikon pesen hiphop..die kate..baik aku pegi jugak..oklah..fine..aku anta kete..by 11 tak siap lagi..aku pegi blk workshop nk tgk ape yg lambat sgt..bos aku dh memekak..aku hangin la...aku diam jerk..malas nk berkata apa2..

skali die ckp...tayar dh botak n dh kuar benang..aku tipon big boss...die suruh aku jumpe somewhere near spektrum ampang sbb nk tukar tayar kat member die..after anta kete..bawak aku anta la anak sorang die nie ke opis..membebel lah die sbb jalan jem n die nk gie semayang jumaat..

sampai opis...aku sibuk menalipon sane sini untuk mencari orang untuk menghantar aku blk..takkan aku nk suruh boboy..ish..takmo lah..takkan nk suruh dia..? giler ke ape..nk suh die anta naik ape..nak suruh dia..? hmmm...satu keje plak die kang..smlm dh ler mintak tolong beli barang..ari nie nk suruh tolong anta...ade kene maki kang..

sudahnye aku msg seorang rakan..memule ok jerk..die pown kate ok..skali die bg statement..

"pastu balik mane.? umah awak ke umah saye..ngheehehhe"

aku trus..pahal mamat nie..aku just reply

"balik umah saye ler..knape awak ckp camtu"

die just ckp saje jerk nk menyakat..aku cam ish.melemahkan semangat aku jerk nk suh die anta blk..aku teruskan misi menalipon beberapa org..sume gagal..sekali aku cek hp lagi 1 ade no tidak dikenali..bile aku msg..rupenye seorang long lost fren yg agak "close" ketika zaman persekolahan dan duduk satu taman dengan aku..aku cll n bodek die suh amik...n die SETUJU...!!!!

petang datang..aku tunggu tak sesampai..rupenye die terlepas uncle don n cam pening..sudahnye aku berjalan kaki hingga ke shell sebelah burger king..masuk jerk kete memule tue cam diam sket..ckp sket2 jerk...

aku nk ckp sket2 dlm jangka masa yg lame..?jgn harap la weh...pastu aku dh tot tet tot tet..aku sungguh comfortable..he will not judge me. even tho dah bertahun tak jumpe dia..sesi membahan adalah wajib..berciter tentang pengalamannya di UK..membahan jiran sebelah umah aku..Opps..bukan tuan umah sebelah..tp tukang sewa ye..berciter tentang kondisi kulit aku..i can talk about anything wit him..

oppss..nothing happen..bile sampai di rumah..just a plain goodbye..tp sampai sekarang aku masih senyum..nk kate feeling..? tak kot..aku dan dia hanya ber"aku" "kau"..but it was definitely nice, comforting n warm.

dan sampai sekarang aku masih tersenyum mengenangkan rakanku itu..kesengalannya..kecabulannya..dem..aku masih senyum...hanya untuk hari ini..boleh kan rakan-rakan..? tak marah kan..? takde yg nk tapik aku kan..? hari ini saja..

0 comments: