Monday, March 10, 2008

::Parti Atas Pagar::

hmmm...camane korang ngundi ari tue..aku dgn selamatnye tak ngundi sbb aku dgn rasminye telah terlupe meregisterkan diri aku..lupe ker...oppss..

aku bukan nk berbicare tentang any fahaman politik..sbb aku pun tak arif sgt kan..tp..ade beberape keadaan yang menjengkalkan aku..aku mohon maaf jika ade sesiape tak suke..

  1. aku ade terdengar beberape org yg bising pasal certain ahli-ahli politik yang mementingkan kroni..put it tis way..katelah kalo ko kaye & businessman...skali adik-beradik ko miskin..tak reti carik duit..kalo carik duit pown asik tak menjadi..mesti ko gune taraf ko untuk kasi adik-beradik ko senang sket kan..dun tell me u dun want to help ur family..? n let say ko ade bisnes n nak renovate ofis..kawan ko plak kontraktor..mesti ko panggil kawan ko kan..pape senang..nk maki senang..nk byr lambat senang..tol tak..?
  2. aku jugak ade beberape kawan yg tak suke paklah...benci giler lah...tp bile BN kalah kat certain tempat or kat tempat die...sedih nk mampos..apekah itu..? Paklah tue DAP ker..? Fundamental is very important people..Its not da matter of da person..da party that counts..
  3. Aku rase dengan pilihanraye kali nie membuke mate byk pihak..Bagus jugak untuk org yang selalu membuat penyelewengan..Dan aku rase tuhan tue nk tunjuk..Ha korang tak suke sgt government kan..Aku bg ape yg korang mintak kat certian tempat..Raselah korang..Kalo bagus..Alhamdullilah..No harm done..Kalo korang komplen gaks..RASAIN..
  4. Ha..lastly..org yang komplen pasal harge minyak..mmgler kite nie negare pengeluar minyak..tp korang ingat PETRONAS to welfare..? sesuke hati nk bagi minyak murah tanpe kire gaji orang dan ape2 yang berkaitan lagi lah..Bankrupt sial..lagi satu..tak payah kire ker World Market..? (*point ini terhasil apabila ANAK TOKEH MINYAK bersuare).
  5. dan yang paling penting...ko keje ngan kerajaan tapi anti kerajaan..? apekah itu..?tak paham plisss...
aku tak marah sesape...tp korang nie kdg2 bingit aaa...kalo rase tak suke n rase voice korang tak didengari...migrate jerk memane..aku tau..ramai jerk umat mesia nie teringin nak migrate..so..just go...kalo rase nk fight..fight jerlah..jgn bingit2..

byk lagi keje aku..

*entri nie agak marah sbb aku bingit..aku tiada kene-mengene dlm ini wayang gambar...aku ngundi pown tidak..komplen pown tidak..tp terpakse dgr kebingitan haram jadah nie..byk lagi kerjaan aku

0 comments: