Tuesday, September 7, 2010

Rakan yang bermacam ragam

semalam..salah satu status aku dekat facebook adalah "as i said before..kawan senang bersepah..kawan susah..nk cukupkan 5 pon payah"..kenapa aku cakap macam tu..sebab bile aku susah..sikit je yang ambil pusing. aku tak suruh tolong pown..tapi cukup utk aku rasa bahagia kejap yang aku punya kawan yang concern..

Shidot..korang tak perlu pertikaikan lagi lah kan..she's a good friend..tp itu tak kire lah kot sebab brape lame plak kitorang kawan. even tho aku sedar yang tempoh persahabatan dan tahap keeratan sahabat tu tak bermaksud seorang yg bergelar kawan tu akan always be there for you. As i said..shidot is different case..even die tadek kat sebelah aku..tanpa msg die..tanpa cll die..aku tau die akan ada untuk aku kalau die boleh...

aku takdelah cakap aku seorang rakan yang maha hebat..aku pown ade aku punye kekurangan..tapi seboleh boleh..kalau aku tau..terdengar atau terbaca mengenai kesusahan rakan..at least sekali aku bertanya khabar..

tapi bile rakan yang aku anggap family..yang aku sayang sangat sangat..tak bertanya langsung..ade jugak yang kononnye sayangkan aku..tapi pown haram tiada khabar.

dan ade juga kes yang aku tak paham bile rakan tak tau bounderies. yang nie aku malas sungguh nak elaborate..sebabnye nanti panas aku menjadi jadi..

kesimpulannye sekarang..aku kene reshuffle my friendlist according to ...hmmphh..ikot aku lah nak according to ape pown kan...bak kate makcik aku..

"la bukan semua orang concern terlebih macam kite..bukan semua orang jenis menghargai kawan and family"

baeklahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh cikkkkkkkkkguuuuuuuuuuuuuuuu....

0 comments: